ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات انگلیس از ارائه طرح آتش‌بس جدید به حماس سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه وزیر کار در مشهد: عزم دولت، افزایش رفاه و سرمایه مردم است آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورل: چند کشور اروپایی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند سومین حادثه برای مقامات صهیونیست در روز‌های اخیر (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه کشته شدند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سفیر ایران در کابل: از داخل ایران خطری متوجه امنیت و حاکمیت در افغانستان نمی‌شود اژه‌ای: اقدامات و آرای قضات گاهی اوقات جنبه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند محرابیان: صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد واکنش کره شمالی به ارسال موشک‌های دوربرد آمریکا به اوکراین جوزپ بورل: جنگ اوکراین به این زودی‌ها تمام نمی‌شود سخنگوی وزارت خارجه: پلیس نمی‌تواند صدای دانشجویان معترض را خاموش کند تصاویری از حضور آیت‌الله خامنه‌ای در مانور «شهادت» در خلیج‌فارس (سال ۱۳۶۶) ترکیه به شمال سوریه نیروی کمکی اعزام کرد سردار غیاثی: در حوزه دفاعی و امنیتی سرآمد هستیم «مسئول پلیس داعش» در نینوای عراق بازداشت شد
سرخط خبرها

اولتیماتوم سیدحسن نصرالله به آمریکا و اسرائیل در پرونده ترسیم مرز‌های دریایی| محاصره اقتصادی «جنگ» است مقابله با آن «جهاد»

  • کد خبر: ۱۱۹۸۷۴
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
اولتیماتوم سیدحسن نصرالله به آمریکا و اسرائیل در پرونده ترسیم مرز‌های دریایی| محاصره اقتصادی «جنگ» است مقابله با آن «جهاد»
دبیرکل حزب‌الله لبنان با توجه به شرایط این کشور در سایه تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، محاصره اقتصادی را نوعی جنگ دانست و گفت که و صبر و مقابله در برابر این جنگ، جهاد است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در پنجمین شب از ماه محرم‌الحرام در یک محفل عاشورایی اعلام کرد که «محاصره اقتصادی جنگ است و مقابله در برابر این جنگ نیز مقابله جهادی نام دارد».

وی با بیان اینکه دشمن وارد جنگ متنوعی شده است و باید با شکل‌های متنوع با این جنگ‌ها مقابله کرد، افزود: به غیر از جبهه نظامی دو جبهه بزرگ برای ما وجود دارد «جبهه اقتصادی، معیشتی» و «جبهه رسانه‌ای، سیاسی» و دشمن در هر جبهه‌ای شکست بخورد، به سراغ جبهه بعدی می‌رود.

وی در ادامه به پیروزی حزب الله در برابر رژیم اشغالگر در جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و افزود: «جنگ ۳۳ روزه سخت‌ترین جنگی بود که حزب الله آن را تجربه کرد. این جنگ در شرایط اختلافات داخلی صورت گرفت، ولی ما به خداوند توکل کردیم و او نیز ما را یاری کرد».

سید نصرالله تأکید کرد، «تا زمانی که سناریویی آمریکایی-اسرائیلی در منطقه وجود داشته باشد، ما در تمام سطوح اعم از نظامی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی با آن مقابله خواهیم کرد و این نبرد باز است».

وی تصریح کرد: «در زمان کنونی ما، آمریکا و اسرائیل بزرگترین مصداق شیطان هستند. آمریکا و رژیم صهیونیستی، شیطان زمانه هستند و مبارزه مقاومت با آن‌ها همچنان ادامه خواهد داشت».

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش به آمریکا و رژیم اسرائیل در خصوص پرونده ترسیم مرز‌های دریایی اولتیماتوم داده است و گفت: «آن‌ها باید به بازی زمان توجه داشته باشند. به پرونده مذاکرات مرزی فرصت محدودی می‌دهیم تا ببینیم چه می‌شود».

وی ادامه داد: «میانجیگر آمریکایی می‌بایست، ظرف چند روز آینده رهبران لبنان را از پاسخ درباره موضوع ترسیم مرز‌های ساحلی مطلع کند. دبیرکل حزب الله اضافه کرد که او (هوکشتاین) می‌داند فرصت زیادی ندارد».

دبیرکل حزب الله به وعده و وعید پوچ سفیر آمریکا درباره انتقال گاز از مصر و انتقال برق از اردن از خاک سوریه اشاره کرد و گفت که «اکنون یک سال از این وعده و وعید‌ها گذشت، ولی هیچ اتفاقی نیفتاده است و در نهایت هم از طریق دستگاه‌های تبلیغاتی خود علیه حزب الله جنگ روانی به راه انداخته و مقاومت را مسئول عدم تحقق این وعده‌های توخالی خواندند».

وی افزود: «ما نزد جمهوری اسلامی ایران جایگاه محترمی داریم که بعد از جنگ ۳۳ روزه با بازسازی و کمک در کنار ما ایستاده بود؛ آن هم در زمانی که عده‌ای به دلیل نرسیدن کمک‌ها به ما روی شکست ما، گرسنگی ما و بلند نشدن ما از زیر آوار، حساب باز کرده بودند».

سید نصرالله در پایان گفت: «ما پیشنهاد دادیم که برای استخراج سوخت با ایران صحبت کنیم و منتظر پاسخ رسمی دولت لبنان برای مطرح کردن موضوع با ایرانی‌ها هستیم، اما برخی این موضوع را رد کردند، زیرا سوخت از ایران می‌آید و آن‌ها می‌دانند که ما این توانایی را داریم؛ چرا که ما پیش، ولی فقیه و رهبری جمهوری اسلامی ایران آقا و محترم هستیم، ولی شما نزد آمریکا و عربستان بنده و برده».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->